Komunikaty
Data opublikowania: 2021-01-26
Azbest - obowiązki właścicieli
UWAGA użytkownicy wyrobów zawierających AZBEST
Na właścicielu, zarządcy bądź użytkowniku nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest, spoczywa obowiązek sporządzenia informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania w formie inwentaryzacji z natury. Należy ją składać w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy, każdego roku, aż do ich wycofania z użytkowania.
Osoby fizyczne nie będące przedsiębiorcami przedkładają sporządzone informacje burmistrzowi. Podmioty prawne informacje składają marszałkowi województwa.
Na podstawie informacji złożonych przez mieszkańców (osoby fizyczne) burmistrz zobowiązany jest do aktualizacji danych zamieszczonych w bazie azbestowej oraz do sporządzenia zbiorczej informacji z terenu gminy i przekazania jej do 31 marca każdego roku marszałkowi województwa.
Wykorzystywanie azbestu lub wyrobów zawierających azbest dopuszczone jest
w użytkowanych instalacjach lub urządzeniach nie dłużej niż do 31 grudnia 2032 r.
Inwentaryzacja azbestu
Ocena stanu wyrobu zawierającego azbest
Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa