fb
Kontynuuj Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".

Komunikaty

Data opublikowania: 2022-01-13

Inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest

Uwaga właściciele, zarządcy nieruchomości, na których znajdują się wyroby zawierające azbest!

Zgodnie z długofalowym programem wycofywania azbestu z gospodarki, jak i obowiązującym stanem prawnym, wykorzystywanie azbestu lub wyrobów zawierających azbest dopuszcza się w użytkowanych instalacjach (rozumień się przez to również budynki) lub urządzeniach nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2032 r. ( w sposób niestwarzający zagrożenia dla środowiska i zdrowia ludzi).

  1. Inwentaryzacja

Wyroby zawierające azbest, instalacje lub urządzenia zawierające azbest, drogi utwardzone odpadami zawierającymi azbest, rury azbestowo-cementowe oraz usunięte wyroby zawierające azbest inwentaryzuje się poprzez sporządzenie spisu z natury.

Na właścicielu, zarządcy bądź użytkowniku nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest, ciąży obowiązek sporządzenia informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania. Poniższy formularz stanowi załącznik nr 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest, zmieniony Rozporządzeniem Ministra Gospodarki w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest z dnia 9 października 2008 r.

Informację właściciel, zarządca lub użytkownik sporządza w dwóch egzemplarzach:

  1. Osoby fizyczne nie będące przedsiębiorcami przedkładają informację odpowiednio wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta;
  2. Podmioty prawne przedkładają informację bezpośrednio marszałkowi województwa, drugi egzemplarz należy przechować przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Dane należy raportować corocznie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy.

Druki do pobrania i uzupełnienia:

Pozostałe Komunikaty
2022-01-05

Można już składać wnioski o Dodatek Osłonowy

Dodatek osłonowy to pomoc jednorazowa uzależniona od dochodów.
Czytaj więcej
2022-01-19

Otwarte konkursy ofert na realizację zadań pożytku publicznego - wyniki

Burmistrz Gminy Mosina informuje, że dokonał podziału środków finansowych na zadania publiczne w 2022 roku.
Czytaj więcej
2022-01-19

Możliwy silny wiatr

Prognozuje się wystąpienie silnego wiatru o średniej prędkości od 30 do 40 km/h, w porywach do 80 km/h.
Czytaj więcej
2022-01-19

Ostrzeżenie o możliwym oblodzeniu

Prognozuje się zamarzanie mokrej nawierzchni dróg i chodników po opadach mokrego śniegu lub śniegu z deszczem.
Czytaj więcej
2022-01-17

Dotacje z powiatu na wymianę kotłów

Powiat poznański w 2022 roku kolejny raz zamierza dofinansować likwidację kotłów na paliwo stałe.
Czytaj więcej
2022-01-17

Gdzie potwierdzić profil zaufany

Informacja dotycząca miejsc potwierdzania profilu zaufanego (PZ).
Czytaj więcej
Więcej komunikatów
kategorie
dla mieszkańca
najczęściej czytane