Komunikaty
Data opublikowania: 2020-05-22
Jak załatwić sprawę w urzędzie
Ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne zarówno mieszkańców, jak i pracowników, urząd oraz OPS nadal pracować będą w trybie ograniczonego dostępu dla interesantów, ale ze stopniowym jego minimalizowaniem, w oparciu o zalecenia służb sanitarnych. By zmniejszyć utrudnienia wynikające z ograniczenia dostępności dla mieszkańców, urząd wprowadził w niej zmiany.
- Przygotowane zostały dwa stanowiska w BOI, które pozwolą na równoczesne załatwienie sprawy przez dwóch mieszkańców, a nie jak do tej pory jednego.
- Mieszkańcy, których sprawa wymaga osobistego kontaktu z pracownikiem Urzędu, będą mogli spotkać się z nim w holu na piętrze budynku, w warunkach bardziej komfortowych niż do tej pory – przygotowano 4 stanowiska.
- Urząd Miejski uruchomił dodatkową linię telefoniczną, by usprawnić kontakt telefoniczny z referatami – w godzinach pracy urzędu telefon odbierze dyżurujący przy nim pracownik.
Telefony dyżurne:
REFERAT GEODEZJI I NIERUCHOMOŚCI 611-018-201
REFERAT PODATKÓW I OPŁAT 611-018-202
REFERAT KSIĘGOWOŚCI 611-018-203
REFERAT OCHRONY ŚRODOWISKA, ROLNICTWA I LEŚNICTWA 611-018-204
REFERAT INWESTYCJI I ROZWOJU GMINY 611-018-206
REFERAT MIENIA KOMUNALNEGO 611-018-207
REFERAT PLANOWANIA PRZESTRZENNEGO I BUDOWNICTWA 611-018-208
W dalszym ciągu prosimy o ograniczenie wizyt w Urzędzie do sprawach, które wymagają osobistej Państwa wizyty. Pisma do urzędu i OPS-u należy składać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Mosinie.
BIURO OBSŁUGI INTERESANTA tel. 618109-505 e-mail: boi@mosina.pl
Deklaracje „śmieciowe” i inne dokumenty, z wyjątkiem dokumentów dotyczących: spraw załatwianych w Urzędzie Stanu Cywilnego, dowodów osobistych, meldunków i CEIDG, można także złożyć nie wchodząc do budynku urzędu, wrzucając je do specjalnej skrzynki przed wejściem.
Prosimy, aby wszelkie pytania związane z wypełnieniem deklaracji czy innych dokumentów, a także wątpliwości do danych dokumentów, przed ich złożeniem do skrzynki wyjaśniać wcześniej telefonicznie, także przed złożeniem bezpośrednim w Biurze Obsługi Interesanta.
Uwaga! Wnioski wrzucane do skrzynki, w przypadkach, w których konieczna jest opłata skarbowa, powinny mieć ją już uiszczoną.
Urząd Stanu Cywilnego
tel. 618109-560 e-mail: usc@mosina.pl
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 maja br. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, do odwołania wykonywanie zadań przez urząd administracji publicznej lub jednostkę organizacyjną wykonującą zadania o charakterze publicznym, może podlegać ograniczeniu polegającym na wykonywaniu: wyłącznie zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom sprawy z zakresu rejestracji stanu cywilnego (bieżące sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów) oraz określonych zadań przez ten urząd bądź jednostkę w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę interesantów.
W oparciu o to rozporządzenie, USC w Mosinie przyjmuje obecnie zgłoszenia urodzeń i zgonów, sporządza akty małżeństwa. Ponadto poza wskazanym przez rozporządzenie zakresem:
- w związku z dużą ilością aktów urodzeń dzieci niepochodzących z małżeństwa, wychodząc naprzeciw potrzebom rodziców tych dzieci, przyjmuje wnioski o przyjęcie oświadczeń o uznanie ojcostwa,
- wydaje zaświadczenia do ślubów konkordatowych na podstawie złożonych zapewnień o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa,
- wydaje odpisy aktów stanu cywilnego.
USC w Mosinie realizuje wcześniejsze zgłoszenia z przedstawioną pełną dokumentacją przed 13 marca br., dotyczące udzielania ślubów cywilnych. Do odwołania nie przyjmowane są nowe zgłoszenia.
W związku z dużą ilością aktów urodzeń dzieci niepochodzących z małżeństwa, Urząd Stanu Cywilnego w Mosinie, wychodząc naprzeciw potrzebom rodziców tych dzieci, przyjmuje wnioski o przyjęcie oświadczeń o uznanie ojcostwa.
Kolejną czynnością wykonywaną przez tut. USC, wybiegającą poza zakres bieżącej rejestracji, jest wydawanie zaświadczeń do ślubów konkordatowych na podstawie złożonych zapewnień o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa.
Jednocześnie informujemy, że czynnością, która nie została przerwana mimo wprowadzonych ograniczeń jest wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego.
Referat Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej
tel. 618109-509 malgorzata.pietrzak-doruch@mosina.pl
- Dowody osobiste – wnioski – jeśli tylko to możliwe prosimy składać wnioski o wydanie dowodu osobistego przez e-PUAP (przypominamy o dołączeniu wówczas zdjęcia w wersji elektronicznej).
- Odbiór dowodów osobistych – wyprodukowany dowód osobisty będzie czekał w Urzędzie do momentu jego odbioru przez obywatela. Nie trzeba go odbierać zaraz po otrzymaniu informacji, że jest gotowy do odbioru.
- Zaświadczenia z ewidencji ludności i rejestrów – prosimy najpierw o kontakt telefoniczny albo mailowy z pracownikami referatu, abyśmy mogli wyjaśnić, w jaki sposób skierować wniosek i jakie załączniki, by jak najsprawniej załatwić daną sprawę: tel. 61 81 09 565 lub 61 81 09 509. Zaświadczenia nie będą wydawane „od ręki”, ale wysyłane pocztą.
- Zgłoszenia meldunkowe – można składać przez e-PUAP, a jeśli nie ma takiej możliwości i jest to konieczne do załatwienia w urzędzie pilnie, prosimy najpierw o kontakt telefoniczny.
- Wnioski CEiDG – jeśli tylko to możliwe, prosimy składać przez e-PUAP. W przypadku pytań służymy pomocą tel. 61 81 09 562 lub 61 81 09 563.
Wszystkie sprawy w Urzędzie Miejskim w Mosinie można załatwić przez Internet – za pośrednictwem platformy e-PUAP. Osoby, które nie mają potwierdzonego profilu zaufanego, mogą go potwierdzić korzystając ze strony internetowej banków, w których posiadają konto.
Banki potwierdzające profil zaufany to: T-Mobile Usługi Bankowe, PKO BP, ING Bank Śląski, Bank Millennium, Inteligo, Bank Pekao S.A., mBank, Santander Bank Polska, Alior Bank.
Instrukcja korzystania z platformy e-PUP znajduje się na stronie epuap.gov.pl/ w zakładce Pomoc->Instrukcje i podręczniki
Zachęcamy także do kontaktu telefonicznego i mailowego z pracownikami Urzędu.
KONTAKT Z PRACOWNIKAMI URZĘDU - nr telefonów i adresy e-mail
KONTAKT Z PRACOWNIKAMI OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
Awarie takie jak uszkodzona jezdnia, chodnik, wiata przystankowa, awaria oświetlenia ulicznego lub nielegalne wysypisko śmieci, można zgłosić interwencyjnie na adres mailowy interwencje@mosina.pl z dopiskiem INTERWENCJA, dołączając zdjęcie.
Joanna Nowaczyk