Informacja o podatku od nieruchomości

Urząd Miejski w Mosinie informuje, że decyzje wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego oraz na łączne zobowiązanie pieniężne doręczane są do wszystkich współwłaścicieli nieruchomości.

W przypadku współwłasności zostaje wydana decyzja o określonym numerze i ustalająca kwotę podatku za nieruchomość, która jest przedmiotem współwłasności, a następnie doręczona zostaje każdemu ze współwłaścicieli. Doręczenie decyzji każdemu ze współwłaścicieli nie oznacza, że każdy z nich ma uiścić kwotę podatku wskazaną na decyzji tylko, że jest to kwota zobowiązania za nieruchomości, które są przedmiotem współwłasności. Współwłaściciele muszą ustalić między sobą w jaki sposób dokonują wpłaty za zobowiązanie.

Przykład:

Współwłaściciel XXX otrzymał decyzję  nr RP.3120.XYZ.2024 na kwotę 500 zł

oraz

Współwłaściciel YYY otrzymał decyzję nr  RP.3120.XYZ.2024 na kwotę 500 zł

Oznacza to, że współwłaściciele XXX i YYY mają uiścić kwotę 500 zł za nieruchomości wskazane w decyzji nr  RP.3120.XYZ.2024, a nie każdy z nich kwotę po 500 zł.

Uwaga !!! Należy sprawdzić czy decyzje mają takie same numery jeżeli numer decyzji jest inny oznacza to, że decyzja dotyczy odrębnej nieruchomości!

 


Decyzje w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości

Od 2 lutego br. pracownicy Urzędu Miejskiego rozpoczną dostarczanie decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości. Należności należy wpłacać na nadane Państwu indywidualne rachunki bankowe. Przypominamy również, że jeśli został zmieniony adres do korespondencji należy o tym pisemnie powiadomić organ podatkowy. Zespół pracowników Urzędu Miejskiego w Mosinie udziela informacji telefonicznie lub mailowo:

Honorata Przybylska, tel. 61 8109 517, honorata.przybylska@mosina.pl

Agnieszka Nurzyńska-Cieślak, tel. 61 1018 218, agnieszka.cieslak@mosina.pl

Julia Krawczyk, tel. 61 8109-515 julia.krawczyk@mosina.pl

Katarzyna Jujka, tel. 61 8109-515 katarzyna.jujka@mosina.pl