Komunikat

KOMUNIKAT W SPRAWIE ZMIANY ZASAD FUNKCJONOWANIA URZĘDU MIEJSKIEGO W MOSINIE ORAZ OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ

W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, od 12 października 2020 r. dostęp do Urzędu Miejskiego i Ośrodka Pomocy Społecznej w Mosinie dla interesantów będzie ograniczony, przy czym zarówno Urząd, jak i OPS pracują nieprzerwanie. Pracownicy samorządowi Urzędu Miejskiego oraz Ośrodka Pomocy Społecznej będą udzielać informacji na temat realizowanych usług publicznych telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

ZE WZGLĘDÓW BEZPIECZEŃSTWA FIZYCZNY DOSTĘP DO URZĘDU DLA INTERESANTÓW BĘDZIE OGRANICZONY, JEDNAK WSZYSTKIE REFERATY PRACUJĄ BEZ ZMIAN REALIZUJĄC SWOJE ZADANIA.

Jeśli Państwa sprawa wymaga stawiennictwa w budynku Urzędu lub Ośrodka Pomocy Społecznej prosimy o kontakt telefoniczny przed wizytą. W wielu przypadkach pomoże to załatwić sprawę bez konieczności osobistej wizyty, lub ograniczy liczbę wizyt do minimum.

Załatwianie spraw

Sprawy, które musimy załatwić poprzez osobistą wizytę w Urzędzie to zgłoszenie urodzenia dziecka, zawarcia małżeństwa (na podstawie zaświadczenia o zawartym małżeństwie w kościele) i zgłoszenie zgonu osoby.
Wnioski o odpisy aktów stanu cywilnego należy kierować do nas drogą elektroniczną – przez ePUAP. Jeżeli odpis będzie podlegać opłacie skarbowej należy dołączyć skan dowodu wpłaty na konto Urzędu.
W sprawie ślubów cywilnych prosimy kontaktować się telefonicznie bezpośrednio z pracownikami Urzędu Stanu Cywilnego. Pozostałe sprawy, kończące się wydaniem zaświadczenia, można załatwić w innych urzędach stanu cywilnego, np. zaświadczenia o stanie cywilnym, zaświadczenia do ślubu konkordatowego, zaświadczenia o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą, czy wniosek o zmianę imienia bądź nazwiska.

Prosimy, by wizyty osobiste w siedzibie Urzędu składać jedynie w sprawach bardzo pilnych!

Wszystkie sprawy w Urzędzie Miejskim w Mosinie można załatwić przez Internet – za pośrednictwem platformy e-PUAP. Osoby, które nie mają potwierdzonego profilu zaufanego, mogą go potwierdzić korzystając ze strony internetowej banków, w których posiadają konto.
Banki potwierdzające profil zaufany: T-Mobile Usługi Bankowe, PKO BP, ING Bank Śląski, Bank Millennium, Inteligo, Bank Pekao S.A., mBank, Santander Bank Polska, Alior Bank.
Instrukcja korzystania z platformy e-PUAP znajduje się na stronie epuap.gov.pl/ w zakładce Pomoc-> Instrukcje i podręczniki

Pracownicy Urzędu Miejskiego są do Państwa dyspozycji pod numerami telefonów:

Awarie takie jak uszkodzona jezdnia, chodnik, wiata przystankowa, awaria oświetlenia ulicznego lub nielegalne wysypisko śmieci, można zgłosić interwencyjnie na adres mailowy interwencje@mosina.pl z dopiskiem INTERWENCJA, dołączając zdjęcie.

Treść zarządzenia