KOMUNIKAT W SPRAWIE ZMIANY ZASAD FUNKCJONOWANIA URZĘDU MIEJSKIEGO W MOSINIE ORAZ OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, od 12 października 2020 r. dostęp do Urzędu Miejskiego i Ośrodka Pomocy Społecznej w Mosinie dla interesantów będzie ograniczony, przy czym zarówno Urząd, jak i OPS pracują nieprzerwanie. Pracownicy samorządowi Urzędu Miejskiego oraz Ośrodka Pomocy Społecznej będą udzielać informacji na temat realizowanych usług publicznych telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
ZE WZGLĘDÓW BEZPIECZEŃSTWA FIZYCZNY DOSTĘP DO URZĘDU DLA INTERESANTÓW BĘDZIE OGRANICZONY, JEDNAK WSZYSTKIE REFERATY PRACUJĄ BEZ ZMIAN REALIZUJĄC SWOJE ZADANIA.
Jeśli Państwa sprawa wymaga stawiennictwa w budynku Urzędu lub Ośrodka Pomocy Społecznej prosimy o kontakt telefoniczny przed wizytą. W wielu przypadkach pomoże to załatwić sprawę bez konieczności osobistej wizyty, lub ograniczy liczbę wizyt do minimum.
Załatwianie spraw
- Wszelką dokumentację w sprawach z zakresu działalności Urzędu Miejskiego w Mosinie należy składać w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Mosinie, w godzinach jego pracy, lub w skrzynce podawczej zlokalizowanej przed budynkiem Urzędu.
Prosimy, aby wnioski składane w Biurze Obsługi Interesanta posiadały już uiszczoną opłatę skarbową. - Urzędowa korespondencja zwrotna nie będzie wydawana w siedzibie Urzędu, ale będzie każdorazowo przesyłana adresatowi na podany przez niego adres korespondencyjny.
- Filia Gospodarczego Banku Spółdzielczego w Mosinie w budynku Urzędu Miejskiego została zlikwidowana.
Płatności i należności publicznoprawne należy regulować za pośrednictwem banków i Poczty Polskiej. - Urząd Stanu Cywilnego w Mosinie osobiście przyjmuje rejestrację stanu cywilnego, zgłoszenia urodzeń i zgonów. Przed wizytą w Urzędzie Stanu Cywilnego prosimy o kontakt telefoniczny 61-8109-560 lub mailowy usc@mosina.pl
Sprawy, które musimy załatwić poprzez osobistą wizytę w Urzędzie to zgłoszenie urodzenia dziecka, zawarcia małżeństwa (na podstawie zaświadczenia o zawartym małżeństwie w kościele) i zgłoszenie zgonu osoby.
Wnioski o odpisy aktów stanu cywilnego należy kierować do nas drogą elektroniczną – przez ePUAP. Jeżeli odpis będzie podlegać opłacie skarbowej należy dołączyć skan dowodu wpłaty na konto Urzędu.
W sprawie ślubów cywilnych prosimy kontaktować się telefonicznie bezpośrednio z pracownikami Urzędu Stanu Cywilnego. Pozostałe sprawy, kończące się wydaniem zaświadczenia, można załatwić w innych urzędach stanu cywilnego, np. zaświadczenia o stanie cywilnym, zaświadczenia do ślubu konkordatowego, zaświadczenia o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą, czy wniosek o zmianę imienia bądź nazwiska.
- Obsługa obywateli przez Referat Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej. Przed wizytą w Referacie prosimy o kontakt telefoniczny 61-8109-565, 61-8109-509 lub mailowy so@mosina.pl
- DOWODY OSOBISTE – WNIOSKI – jeśli tylko to możliwe prosimy składać wnioski o wydanie dowodu osobistego przez e-PUAP (przypominamy o dołączeniu wówczas zdjęcia w wersji elektronicznej).
- ODBIÓR DOWODÓW OSOBISTYCH – wyprodukowany dowód osobisty będzie czekał w Urzędzie do momentu jego odbioru przez obywatela. Nie trzeba go odbierać zaraz po otrzymaniu informacji, że jest gotowy do odbioru.
- ZAŚWIADCZENIA Z EWIDENCJI LUDNOŚCI I REJESTRÓW – prosimy najpierw o kontakt telefoniczny albo mailowy z pracownikami referatu, abyśmy mogli wyjaśnić, w jaki sposób skierować wniosek i jakie załączniki, by jak najsprawniej załatwić daną sprawę: tel. 61 81 09 565 lub 61 81 09 509. Zaświadczenia nie będą wydawane „od ręki”, ale wysyłane pocztą.
- MELDUNEK – zgłoszenia meldunkowe można składać przez e-PUAP, a jeśli nie ma takiej możliwości i jest to konieczne do załatwienia w urzędzie pilnie, prosimy najpierw o kontakt telefoniczny.
- Wnioski CEiDG – po wcześniejszym zalogowaniu na Profil Zaufany przedsiębiorca może samodzielnie podpisać wniosek bez konieczności wizyty w Urzędzie. W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny 61 81 09 562 lub 61 81 09 563.
Prosimy, by wizyty osobiste w siedzibie Urzędu składać jedynie w sprawach bardzo pilnych!
Wszystkie sprawy w Urzędzie Miejskim w Mosinie można załatwić przez Internet – za pośrednictwem platformy e-PUAP. Osoby, które nie mają potwierdzonego profilu zaufanego, mogą go potwierdzić korzystając ze strony internetowej banków, w których posiadają konto.
Banki potwierdzające profil zaufany: T-Mobile Usługi Bankowe, PKO BP, ING Bank Śląski, Bank Millennium, Inteligo, Bank Pekao S.A., mBank, Santander Bank Polska, Alior Bank.
Instrukcja korzystania z platformy e-PUAP znajduje się na stronie epuap.gov.pl/ w zakładce Pomoc-> Instrukcje i podręczniki
Pracownicy Urzędu Miejskiego są do Państwa dyspozycji pod numerami telefonów:
- Biuro Obsługi Interesanta tel. 618109-505 e-mail: boi@mosina.pl
- Urząd Stanu Cywilnego tel. 618109-560 e-mail: usc@mosina.pl
- Referat Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej tel. 618109-509 e-mail: so@mosina.pl
- Referat Planowania Przestrzennego i Budownictwa tel. 61 1018 208 e-mail: pp@mosina.pl
- Referat Geodezji i Nieruchomości tel. 61 1018 201 e-mail: gg@mosina.pl
- Referat Oświaty i Sportu tel. 618109-580 e-mail: op@mosina.pl
- Gminne Centrum Informacji tel. 618192-746, 510 197 558 e-mail: gci@mosina.pl
- Referat Podatków i Opłat tel. 61 1018 202 e-mail: pk@mosina.pl
- Referat Księgowości tel. 61 1018 203 e-mail: rk@mosina.pl
- Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa tel. 61 1018 204 e-mail: os@mosina.pl
- Referat Inwestycji i Rozwoju Gminy tel. 61 1018 206 e-mail: ri@mosina.pl
- Referat Mienia Komunalnego tel. 61 1018 207 e-mail: mk@mosina.pl
- Straż Miejska tel. 61 8197-855, 501 467 312 e-mail: straz.miejska@mosina.pl
Awarie takie jak uszkodzona jezdnia, chodnik, wiata przystankowa, awaria oświetlenia ulicznego lub nielegalne wysypisko śmieci, można zgłosić interwencyjnie na adres mailowy interwencje@mosina.pl z dopiskiem INTERWENCJA, dołączając zdjęcie.