Burmistrz Gminy Mosina
OGŁASZA
nabór na zastępstwo na stanowisko urzędnicze ds. kadr i płac
w Referacie Organizacyjnym
w Urzędzie Miejskim w Mosinie
pl. 20 Października 1, 62-050 Mosina
Wymagania niezbędne:
- spełnienie wymagań określonych w art. 6 ust. 1 i ust. 3 pkt 2, 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1282) określonych dla stanowisk urzędniczych;
- minimum roczne doświadczenie w pracy w administracji publicznej;
- wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów
o szkolnictwie wyższym; - bardzo dobra znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych;
- podstawowa wiedza w zakresie przepisów: ustawa Kodeks pracy (oraz przepisy wykonawcze); ustawa o pracownikach samorządowych (oraz przepisy wykonawcze); ustawa Kodeks cywilny; ustawa o samorządzie gminnym; ustawa o dostępie do informacji publicznej; ustawa o ochronie danych osobowych; ustawa Kodeks postępowania administracyjnego; ustawa o ubezpieczeniach społecznych; ustawa
o podatku dochodowym od osób fizycznych; ustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych; zasady płacowe w zakresie jednostek sektora finansów publicznych.
Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie minimum roczne na stanowisku urzędniczym ds. kadr lub ds. kadr
i płac, będzie dodatkowym atutem; - punktualność i dokładność, systematyczność i samodzielność, wysoka kultura osobista, łatwość nawiązywania kontaktów;
- umiejętność analitycznego myślenia;
- nienaganna postawa etyczna;
- umiejętność pracy w zespole;
- ukończona służba przygotowawcza.
Zakres zadań:
- W zakresie spraw kadrowych:
-
- prowadzenia dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników i kierowników jednostek organizacyjnych
z wyłączeniem akt kierowników jednostek oświatowych, - organizowania i ewidencjonowanie skierowań na szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników oraz przygotowywanie ścieżek kariery dla pracowników urzędu,
- przygotowywania materiałów umożliwiających podejmowanie czynności
z zakresu prawa pracy, - przygotowywania i ewidencjonowania umów cywilnych z pracownikami Urzędu,
- przygotowywania projektów planów urlopów wypoczynkowych,
- zapewnienia warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy,
- ewidencji czasu pracy,
- kompletowania wniosków emerytalno-rentowych,
- planowanie i zapewnienie racjonalnego gospodarowania funduszem płac,
- kontrola dyscypliny pracy,
- prowadzeniem spraw związanych z nagradzaniem odznaczeniem pracowników oraz udzieleniem upomnień i kar regulaminowych,
- prowadzeniem spraw związanych z naborem pracowników urzędu,
- prowadzeniem spraw związanych z oceną pracy pracowników urzędu,
- opracowanie i nadzór nad Regulaminem Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
i współpraca w tym zakresie z Komisją Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, - prowadzenie i ewidencjonowanie w centralnym rejestrze upoważnień
i pełnomocnictw udzielanych przez Burmistrza, z wyłączeniem pełnomocnictw procesowych dla radcy prawnego w postępowaniach sądowych, - prowadzenia dokumentacji związanej z praktykami studenckimi, uczniowskimi oraz stażami.
2. W zakresie spraw płacowych:
- sporządzania listy płac i obliczanie świadczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych dla pracowników urzędu
- prowadzenia spraw związanych ze składkami na ubezpieczenie emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe oraz zdrowotne pracowników i innych osób
z którymi zawarto umowy, które skutkują obowiązkiem objęcia ubezpieczeniem społecznym lub zdrowotnym, - prowadzenia rejestru i rozliczania podróży służbowych,
- naliczanie i odprowadzanie podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu wynagrodzeń i innych należności oraz składek ubezpieczenia społecznego, zdrowotne i Fundusz Pracy,
- przygotowanie wypłat należności z tytułu umów zleceń i o dzieło, diet radnych
i przewodniczących, - sporządzanie miesięcznych deklaracji rozliczeniowych ZUS w raz z raportami imiennymi,
- sporządzanie rocznych deklaracji podatku dochodowego od osób fizycznych
i informacji z tytułu rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych dla pracowników, radnych, oraz osób świadczących usługi w ramach umów cywilno-prawnych, - terminowe naliczanie i odprowadzanie opłat na fundusz PFRON oraz sporządzania informacji rocznych o należnych wpłatach,
- wyliczanie wynagrodzeń dla celów emerytalno-rentowych i ustalenia kapitału początkowego dla pracowników urzędu z wyjątkiem pracowników z wyjątkiem pracowników jednostek oświatowych i jednostek organizacyjnych,
- przygotowanie analiz i raportów z zakresu wykorzystania środków na wynagrodzenia i inne świadczenia.
- prowadzenia dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników i kierowników jednostek organizacyjnych
Informacja o warunkach pracy na w/w stanowisku:
- praca w pełnym wymiarze czasu pracy;
- godziny pracy Urzędu: poniedziałek 9:00-17:00, wtorek-piątek 7:00-15:00;
- praca ma charakter administracyjno-biurowy;
- Urząd Miejski w Mosinie posiada podjazd i sanitariat na parterze w nowej części budynku dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Stara część budynku tj. część parteru i piętro nie jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych (brak windy).
Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Mosinie wynosi mniej niż 6%.
Dodatkowe informacje:
Pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym nie może wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy
o pracownikach samorządowych.
Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy (do pobrania na stronie internetowej http://bip.mosina.pl/wymagane-dokumenty.),
- list motywacyjny,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje, kserokopie świadectw pracy,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub kopia aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie" z Krajowego Rejestru Karnego,
- podpisana klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji”,
- Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.
2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Administratorem danych, przekazanych podczas niniejszej procedury rekrutacji, jest Gmina Mosina z siedzibą pl. 20 Października 1, 62-050 Mosina. Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, znajduje się w siedzibie administratora oraz na jego stronie internetowej.
Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie
do dnia: 15 listopada 2021 r.
pod adresem:
Urząd Miejski w Mosinie, plac 20 Października 1, 62-050 Mosina – Sekretariat
w zaklejonych kopertach z dopiskiem:
„ Rekrutacja na stanowisko ds. kadr i płac”.
Aplikacje, które wypłyną do Urzędu Miejskiego w Mosinie po upływie terminu określonego powyżej, nie będą rozpatrywane. Istnieje możliwość wysłania dokumentów drogą elektroniczną na adres: um@mosina.pl (z załączonymi skanami wszystkich dokumentów aplikacyjnych, oryginały należy dostarczyć na rozmowę kwalifikacyjną).
O terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydatów spełniających wymagania formalne zawiadamiamy telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Burmistrz Gminy Mosina
/-/ Przemysław Mieloch