Mosina, 26 października 2021 r.
Burmistrz Gminy Mosina
OGŁASZA
nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze: Sekretarz Gminy Mosina
w Urzędzie Miejskim w Mosinie
pl. 20 Października 1, 62-050 Mosina
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie;
- wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym: preferowany kierunek administracja, prawo, zarządzanie, ekonomia;
- doświadczenie zawodowe: co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych;
- korzystanie z pełni praw publicznych, pełna zdolność do czynności prawnych;
- niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- biegła znajomość obsługi komputera;
- znajomość problematyki organizacji i zarządzania;
- bardzo dobra znajomość przepisów prawa, tj. ustawy o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, o finansach publicznych, Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu pracy, Instrukcji kancelaryjnej oraz innych aktów prawnych związanych z funkcjonowaniem administracji samorządowej.
Wymagania dodatkowe:
- umiejętność skutecznej komunikacji, koordynacji działań, kierowania zespołem oraz pracy w zespole;
- samodzielność, obowiązkowość, dobra organizacja pracy, kreatywność;
- wysoka kultura osobista, odporność na stres;
- prawo jazdy kat. B, samochód prywatny z możliwością wykorzystania go do celów służbowych.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Organizowanie pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne Urzędu (referaty, biura, stanowiska samodzielne).
- Prowadzenie w ramach posiadanych upoważnień, bieżących spraw gminy, za wyjątkiem zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Zastępców Burmistrza i Skarbnika.
- Podejmowanie czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Burmistrza lub wynikającej
z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Burmistrza (w przypadku jednoczesnej nieobecności Burmistrza i Zastępców). - Opracowywanie projektów aktów wewnętrznych Urzędu, w tym: zarządzeń, regulaminów, instrukcji oraz zmian tych dokumentów.
- Sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem regulaminu pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych oraz obiegiem dokumentów
i informacji przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych (EZD). - Przedkładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu oraz wprowadzania nowoczesnych technik pracy biurowej.
- Wnioskowanie o powołanie zespołów zadaniowych dla rozwiązania spraw obejmujących więcej niż jeden referat.
- Nadzorowanie wykonywania zadań powoływanych zespołów zadaniowych.
- Koordynacja i nadzór nad funkcjonowaniem systemu zarządzania i kontroli w Urzędzie.
- Nadzór nad gospodarką, mieniem Urzędu i środkami budżetowymi przeznaczonymi
na pokrycie kosztów jego funkcjonowania. - Sprawowanie nadzoru nad działalnością decyzyjną oraz terminowością załatwiania spraw
w Urzędzie oraz nadzór nad prawidłową obsługą mieszkańców. - Nadzór oraz egzekwowanie stosowania, przestrzegania i znajomości przez pracowników aktów regulujących pracę Urzędu (w tym dotyczących organizacji pracy, prawa pracy, bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych) i służących bieżącemu załatwianiu spraw gminy i interesariuszy.
- Nadzorowanie porządku i dyscypliny pracy w Urzędzie oraz spraw związanych z BHP.
- Sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań związanych z przygotowywaniem
i przeprowadzaniem wyborów i referendów. - Nadzór nad zapewnieniem właściwych warunków do podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników.
- Koordynacja i nadzór nad sprawami związanymi z rekrutacją na wolne stanowiska kierownicze, urzędnicze i pomocnicze.
- Nadzór nad sprawami z zakresu informatyzacji Urzędu, ochrony danych osobowych.
- Nadzór nad zapewnieniem prawidłowego dostępu do informacji publicznej oraz funkcjonowania BIP Urzędu.
- Nadzorowanie spraw związanych przekazywaniem danych statystycznych do GUS.
- Nadzór nad działalnością i koordynacja pracy podległych komórek organizacyjnych Urzędu.
- Pełnienie funkcji bezpośredniego przełożonego oraz podejmowanie decyzji w zakresie działania w stosunku do podległych pracowników.
- Zapewnienie właściwej obsługi administracyjnej Rady Miejskiej.
- Nadzór, koordynacja i kontrola rozpatrywania skarg, wniosków i interpelacji radnych.
- Współdziałanie z organizacjami kontroli państwowej oraz organami ścigania.
- Nadzorowanie prowadzenia archiwum zakładowego.
- Wykonywanie innych zadań i prac zleconych przez Burmistrza Gminy Mosina oraz jego Zastępców.
Informacja o warunkach pracy na w/w stanowisku:
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy, zatrudnienie od 1 stycznia 2022 r.
- Godziny pracy Urzędu: poniedziałek 9:00-17:00, wtorek-piątek 7:00-15:00.
- Praca ma charakter administracyjno-biurowy, związany ze sporadycznymi wyjazdami poza Urząd.
- Urząd Miejski w Mosinie (budynek przy pl. 20 Października 1) posiada podjazd i sanitariat na parterze w nowej części budynku dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Stara część budynku, tj. część parteru i piętro nie jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych (brak windy). Drugi budynek jest przystosowany do potrzeb osób
z niepełnosprawnościami.
Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Mosinie wynosi mniej niż 6%.
Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy (do pobrania na stronie internetowej http://bip.mosina.pl/wymagane-dokumenty),
- list motywacyjny,
- kserokopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje, kserokopie świadectw pracy,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub kopia aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego,
- podpisana klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji”,
- kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy
z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2019, poz. 1282).
Administratorem danych, przekazanych podczas niniejszej procedury rekrutacji, jest Gmina Mosina
z siedzibą: pl. 20 Października 1, 62-050 Mosina. Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, znajduje się w siedzibie administratora oraz na jego stronie internetowej.
Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie
do dnia: 15 listopada 2021 r.
pod adresem:
Urząd Miejski w Mosinie, plac 20 Października 1, 62-050 Mosina – Sekretariat w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Rekrutacja na stanowisko: Sekretarz Gminy Mosina”
Aplikacje, które wypłyną do Urzędu Miejskiego w Mosinie po upływie terminu określonego powyżej, nie będą rozpatrywane.
O terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydatów spełniających wymagania formalne zawiadamiamy telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Burmistrz Gminy Mosina
/-/ Przemysław Mieloch
http://bip.mosina.pl/bip/oferty-pracy-w-samorzadzie/nabory-ogoszone-w-2021-r..html