Podatki lokalne
15 marca 2022 roku mija termin płatności pierwszej raty podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych za rok 2022.
Dziękujemy wszystkim podatnikom za terminowe regulowanie wpłat.
Przypomnijmy, że tylko ci podatnicy, których rocznych wymiar tych podatków wyniósł 100 zł lub więcej, zachowali możliwość ratalnego opłacania należności.
Termin płatności drugiej raty podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych przypada 15 maja 2022 r.
Należności prosimy wpłacać na nadane Państwu indywidualne rachunki bankowe.
Uwaga: od 2020 roku obowiązują nowe numery rachunków indywidualnych.
W obecnie istniejącej sytuacji zagrożenia wirusem COVID-19 sugerujemy realizowanie płatności z wykorzystaniem bankowości elektronicznej.
Podatniku - przypominamy ponadto, że jeśli nabyłeś lub sprzedałeś nieruchomość, zakończyłeś budowę lub zmieniłeś sposób wykorzystywania swojej nieruchomości, masz obowiązek powiadomić o tym fakcie organ podatkowy. To konieczne, aby możliwe było ustalenie prawidłowej podstawy opodatkowania.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego, celem zasięgnięcia informacji w konkretnej sprawie.
Zdarzenia mające wpływ na ustalenie zobowiązania podatkowego to m.in.:
- zakończenie budowy lub rozpoczęcie użytkowania budynku,
- rozbiórka budynku,
- zakup, sprzedaż lub darowizna nieruchomości,
- rozpoczęcie lub zakończenie prowadzenia działalności gospodarczej w nieruchomości,
- zmiana sposobu użytkowania nieruchomości,
- nabycie spadku,
- zniesienie lub dopisanie współwłasności.
Obowiązek podatkowy powstaje lub wygasa od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie lub wygaśnięcie tego obowiązku. Wyjątek stanowi, jeżeli okolicznością tą jest zakończenie budowy lub rozpoczęcie użytkowania budynku, wówczas obowiązek podatkowy powstaje z dniem 1 stycznia roku następującego po tym, w którym zdarzenie to miało miejsce.
O takich zdarzeniach należy w terminie 14 dni od ich zaistnienia powiadomić organ podatkowy, na stosowych ujednoliconych od dnia 1 lipca 2019 roku formularzach, które zostały opublikowane na stronie:
https://www.podatki.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/formularze/#IN-1.
Natomiast uchwały Rady Miejskiej w Mosinie dotyczące obowiązujących stawek podatków lokalnych w 2022 roku, dostępne są na stronie mosina.pl w zakładce dla Mieszkańca – podatki i opłaty lokalne.
Przypominamy, również że jeśli zmieniasz adres do korespondencji musisz o tym pisemnie powiadomić organ podatkowy.
Zespół pracowników Urzędu Miejskiego w Mosinie udziela informacji telefonicznie lub mailowo:
Honorata Przybylska, tel. 61 8109 517, honorata.przybylska@mosina.pl
Agnieszka Nurzyńska-Cieślak, tel. 61 1018 218, agnieszka.cieslak@mosina.pl
Katarzyna Jujka, tel. 61 8109 515, katarzyna.jujka@mosina.pl
- UCHWAŁA NR XLVI/410/21 RADY MIEJSKIEJ W MOSINIE z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości
- UCHWAŁA NR LIV/453/21 RADY MIEJSKIEJ W MOSINIE z dnia 28 października 2021 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
- UCHWAŁA NR LIV/454/21 RADY MIEJSKIEJ W MOSINIE z dnia 28 października 2021 r. w sprawie obniżenia średniej ceny skupu 1 dt żyta dla celów podatku rolnego na rok 2022
- UCHWAŁA NR LV/464/21 RADY MIEJSKIEJ W MOSINIE z dnia 8 listopada 2021 r. w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych
- UCHWAŁA NR LVIII/490/21 RADY MIEJSKIEJ W MOSINIE z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie wprowadzenia opłaty targowej, określenia zasad ustalania, poboru, terminów płatności i wysokości stawek opłaty targowej