Mosina, 7 czerwca 2021 r.
Burmistrz Gminy Mosina
OGŁASZA
nabór na stanowisko urzędnicze ds. gospodarki nieruchomościami
w Referacie Geodezji i Nieruchomości
w Urzędzie Miejskim w Mosinie
Pl. 20 Października 1, 62-050 Mosina
Wymagania niezbędne:
- Spełnienie wymagań określonych w art. 6 ust. 1 i ust. 3 pkt 2, 3 ustawy z dnia
21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282) określonych dla stanowisk urzędniczych. - Wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów
o szkolnictwie wyższym. - Doświadczenie w pracy w administracji publicznej lub pracy związanej
z gospodarowaniem (obrotem) nieruchomościami – minimum roczne. - Znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem administracji publicznej.
- Biegła znajomość MS Office, umiejętności matematyczne i analityczne, umiejętność redagowania tekstów i tabel/zestawień, umiejętność planowania, umiejętność prowadzenia negocjacji.
- Dobra znajomość w zakresie przepisów:
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego,
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece,
- Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów,
- Ustawa z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych.
- Ustawa z dnia 13 października 1998 r. przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (art. 73),
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
- Ustawa z dnia z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa.
Wymagania dodatkowe:
- Wykształcenie wyższe w zakresie gospodarki nieruchomościami, prawa, geodezji, administracji lub gospodarki przestrzennej, ewentualnie studia podyplomowe
z zakresu gospodarki nieruchomościami lub administracji. - Referencje, opinie dotyczące przebiegu pracy zawodowej – do przedstawienia
na rozmowie kwalifikacyjnej. - Punktualność i dokładność, samodzielność i kreatywność, wysoka kultura osobista, łatwość nawiązywania kontaktów, dyspozycyjność.
- Prawo jazdy kat. B.
Zakres zadań:
- Regulacja stanu prawnego nieruchomości w tym komunalizacja mienia z mocy prawa i na wniosek Gminy:
- zbieranie dokumentów geodezyjnych i własnościowych,
- zbieranie niezbędnych opinii z innych referatów oraz innych instytucji (KOWR, PODGiK, Zarząd Dróg Powiatowych, GDDKiA ),
- badanie ksiąg wieczystych,
- przygotowanie wniosków do Wojewody Wielkopolskiego,
- ujawnienie nowego stanu prawnego w księgach wieczystych,
- przekazanie odpowiedniej dokumentacji pracownikowi prowadzącemu rejestr mienia gminnego.
- Dzierżawa gruntów:
- prowadzenie rejestru gruntów gminnych oddanych w dzierżawę,
- sporządzanie umów dzierżawy gruntów,
- przeprowadzenie procedury przetargowej oddania gruntu w dzierżawę.
- Prowadzenie procedury pierwokupu lub udzielenia informacji o rezygnacji z prawa pierwokupu:
- przygotowanie dokumentacji geodezyjnej, opisu przedmiotowej nieruchomości w celu zaopiniowania przez Burmistrza Gminy,
- pisemne stanowisko Burmistrza Gminy w sprawie pierwokupu przedmiotowej nieruchomości.
- Prowadzenie spraw związanych z nieruchomościami Gminy Mosina oddanymi
w użytkowanie wieczyste:
- aktualizacja rocznej opłaty za użytkowanie wieczyste,
- prowadzenie rejestru użytkowników wieczystych,
- wydawanie zaświadczeń i udzielnie informacji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości wykorzystywanych na cele mieszkaniowe, ustalanie wysokości opłaty przekształceniowej, wydawanie zaświadczeń o uiszczeniu opłaty przekształceniowej.
- Współpraca ze Starostą Poznańskim w zakresie prowadzonych postępowań odszkodowawczych dotyczących dróg:
- gromadzenie i przekazanie do analizy operatów szacunkowych kierownikowi referatu,
- podczas nieobecności kierownika referatu – udział w rozprawach administracyjnych,
- kontrola wprowadzenia zmiany w ewidencji gruntów i budynków,
- przygotowanie dokumentów do wypłaty do Skarbnika Gminy.
- Wykonanie innych niezbędnych czynności dotyczących regulacji stanu prawnego gruntów zajętych pod drogi, w tym prowadzenie postępowań spadkowych dla spraw prowadzonych w Referacie przy współpracy z kancelarią prawną.
- Pozyskiwanie gruntów od innych jednostek państwowych i samorządowych (KOWR, PKP, Powiat oraz ZDP).
- Udzielanie pisemnych odpowiedzi na zapytania, skargi, dotyczące spraw będących
w kompetencji Referatu. - Wykonywanie innych prac będących w kompetencji Referatu.
- Wykonywanie innych poleceń przełożonych.
Informacja o warunkach pracy na w/w stanowisku:
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy.
- Godziny pracy Urzędu: poniedziałek 9:00-17:00, wtorek-piątek 7:00-15:00.
- Praca ma charakter administracyjno-biurowy, związany z wyjazdami poza Urząd
w celu wizytacji terenu. - Urząd Miejski w Mosinie posiada podjazd i sanitariat na parterze w nowej części budynku dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Stara część budynku
tj. część parteru i piętro nie jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych (brak windy).
Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Mosinie wynosi mniej niż 6%.
Dodatkowe informacje:
Pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym nie może wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy o pracownikach samorządowych.
Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy (do pobrania na stronie internetowej http://bip.mosina.pl/wymagane-dokumenty.),
- list motywacyjny,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje, kserokopie świadectw pracy,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub kopia aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie" z Krajowego Rejestru Karnego,
- podpisana klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji”,
- Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.
2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Administratorem danych, przekazanych podczas niniejszej procedury rekrutacji, jest Gmina Mosina z siedzibą pl. 20 Października 1, 62-050 Mosina. Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, znajduje się w siedzibie administratora oraz na jego stronie internetowej.
Ofertę należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie
do dnia: 17 czerwca 2021 r.
pod adresem:
Urząd Miejski w Mosinie, plac 20 Października 1, 62-050 Mosina – Sekretariat
w zaklejonych kopertach z dopiskiem:
„ Rekrutacja na stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami”.
Aplikacje, które wypłyną do Urzędu Miejskiego w Mosinie po upływie terminu określonego powyżej, nie będą rozpatrywane. Aplikacje można także zostawić w Biurze Obsługi Interesanta. Istnieje możliwość wysłania dokumentów drogą elektroniczną na adres: um@mosina.pl
(z załączonymi skanami wszystkich dokumentów aplikacyjnych, oryginały należy dostarczyć na rozmowę kwalifikacyjną).
O terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydatów spełniających wymagania formalne zawiadamiamy telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Burmistrz Gminy Mosina
(-) Przemysław Mieloch
Pobierz treść ogłoszenia: docx.