Komunikaty
Data opublikowania: 2020-07-30
Zasady obsługi w Urzędzie Skarbowym
Już od 4 sierpnia będzie można zarezerwować dogodny termin elektronicznie (poprzez aplikację na stronie internetowej www.wielkopolskie.kas.gov.pl), telefonicznie pod numerami telefonów: 61 65 78 240, 61 65 78 324, 61 65 78 725, 61 65 78 236, 61 65 78 231 oraz osobiście w siedzibie urzędu.
Umów wizytę w urzędzie skarbowym, nowe zasady obsługi bezpośredniej
- Od 17 sierpnia zostanie udostępniony nowy model obsługi bezpośredniej podatników.
- Sprawę podczas bezpośredniej wizyty w urzędzie będzie można załatwić wyłącznie po wcześniejszym zarezerwowaniu planowanej wizyty.
- Zmiany zostają wprowadzone w celu zapewnienia podatnikom jeszcze większego bezpieczeństwa oraz komfortu podczas załatwiania spraw.
Nowy model obsługi od 20 lipca ruszył pilotażowo w czterech urzędach skarbowych naszego województwa: w Koninie, Lesznie, Pile oraz Wrześni. W drugim etapie – rozpoczynającym się 3 sierpnia – modelem tym zostaną objęte kolejne urzędy skarbowe Wielkopolski, a od 17 sierpnia zacznie on funkcjonować także w urzędach poznańskich – w tym również w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Poznaniu.
Wizyty rezerwować będzie można od 4 sierpnia. Najprościej zrobić to przez Internet. Wystarczy skorzystać z usługi „Wizyta w urzędzie skarbowym – umów" na stronie www.wielkopolskie.kas.gov.pl lub na stronach poszczególnych urzędów skarbowych korzystając z zakładki „Jak załatwić sprawę w urzędzie".
Na wizytę można umówić się także telefonicznie pod numerami telefonów wskazanymi w tej zakładce lub podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie „Rezerwacja wizyty" zlokalizowanym blisko wejścia.
- Liczymy, że nowa możliwość rezerwowania wizyt przez Internet ułatwi podatnikom załatwianie ich spraw. Umawiając wizytę możemy skorzystać z kart usług, dzięki którym będziemy wiedzieli jakie dokumenty ze sobą zabrać. Z kolei dzięki wprowadzeniu zasady, że bezpośrednio w siedzibie urzędu obsługiwani są wyłącznie klienci umówieni, chcemy uniknąć kolejek co z pewnością powinno poprawić komfort obsługi podatników.
Oczywiście nadal aktywne pozostają wszystkie dotychczasowe zdalne formy załatwiania spraw w urzędach skarbowych do których zachęcamy w pierwszej kolejności. Oprócz infolinii Krajowej Informacji Skarbowej oraz możliwości załatwienia swoich spraw podatkowych poprzez strony: www.podatki.gov.pl i www.biznes.gov.pl można skorzystać ze specjalnych, dedykowanych numerów telefonicznych działających w poszczególnych urzędach skarbowych. Ich numery można znaleźć na stronach poszczególnych urzędów w zakładce Kontakt.
- Do urzędu umawiajmy się jeśli jest to niezbędne, a wizytę zarezerwujmy przez Internet, żeby niepotrzebnie nie czekać w kolejce oraz dbać o bezpieczeństwo swoje i innych klientów.
Agnieszka Targosz
Kierownik Działu
Pierwszy Dział Obsługi Bezpośredniej
Pierwszy Urząd Skarbowy w Poznaniu