fb
Kontynuuj Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".

Komunikaty

Data opublikowania: 2021-06-17

Rusza Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB)

O projekcie

Jedną z największych potrzeb obywateli naszego kraju jest jak najdłuższe pozostanie w zdrowiu. W Polsce największy wpływ na złą jakość powietrza, a tym samym na zdrowie, ma zanieczyszczenie pochodzące z tzw. sektora bytowo-komunalnego. Stosowanie złej jakości opału czy używanie przestarzałych, niesprawnych kotłów tzw. kopciuchów, powoduje emitowanie do powietrza szkodliwych dla zdrowia substancji.

Rolą Państwa jest stworzenie warunków umożliwiających podjęcie i realizację strategicznych decyzji w zakresie ochrony zdrowia obywateli i poprawy jakości powietrza. Aby to jednak osiągnąć, kluczowe jest pozyskanie rzetelnych, weryfikowalnych informacji na temat tego, czego Polacy używają do ogrzania swoich domów i jaki stosują opał. Dopiero zebranie tych informacji w jednej bazie, pozwoli na podjęcie skutecznych działań mających na celu poprawę jakości powietrza.

Cel projektu

W celu zbudowania tych strategicznych rozwiązań, konieczne jest umożliwienie realizacji kilku podstawowych potrzeb obywateli, które częściowo wynikają z przepisów prawa. W związku z tym w projekcie zaplanowano takie e-usługi, które umożliwią obywatelom i przedsiębiorcom spełnienie ich obowiązków, np. wykonanie przeglądu kominiarskiego czy dokonanie inwentaryzacji budynku, a także umożliwią odbiorcom efektywniej zarządzić wydatkami przeznaczonymi na ogrzewanie swoich budynków. Usługi zaprojektowane są w taki sposób, aby tworzyły łatwy i przejrzysty system odpowiadający na potrzeby obywateli i przedsiębiorców, a jednocześnie zbierały kluczowe, rzetelne i weryfikowalne informacje dla administracji. Pozyskane w ten sposób dane w skali mikro stworzą pośrednio unikatową bazę danych w skali makro, które to zgromadzone w jednym systemie, stworzą możliwość dla szeregu decydentów na zaplanowanie i zrealizowanie działań naprawczych mających na celu zadbanie o stan zdrowia obywateli poprzez poprawę jakości powietrza.

Grafika przedstawia informacje dotyczące celów i terminów składania delaracji CEEB

Grafika przedstawia informacje dotyczące celów, sposobu i terminów składania delaracji CEEB

Już 1-ego lipca każdy Właściciel/Zarządca będzie miał obowiązek złożyć deklarację do CEEB

INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA DEKLARACJI (pobierz)

Deklarację można złożyć:

  • w formie elektronicznej, czyli przez internet,  wystarczy, że posiadasz Profil Zaufany albo elektroniczny dowód – jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób. Oprócz tego, że umożliwia to oszczędność czasu i pieniędzy, niewątpliwą zaletą jest to, że deklarację można złożyć nie wychodząc z domu. Zachęcamy wszystkich do korzystania z elektronicznego sposobu składania deklaracji,
  • w formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście we właściwym Urzędzie Gminy/Miasta (zgodnie z lokalizacją budynku).

Na wysłanie deklaracji obywatele będą mieli 12 miesięcy w przypadku budynków już istniejących.

W przypadku nowo powstałych obiektów będzie to termin 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw.

Deklaracja zawiera takie informacje jak:

  • Imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu
    oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby
  • Adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła
    lub źródło spalania paliw.
  • Opcjonalnie numer telefonu właściciela lub zarządcy
  • Adres e-mail również opcjonalnie
  • Informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła i źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach.

Zapraszamy już dziś do odwiedzenia portalu i zapoznania się szczeegółowo z informacjami.

Link do Portalu

Do pobrania:

CEEB - informator dla Właścicieli i Zarządców
Ulotka pt. "1 lipca 2021, złóż deklarację"

  Instrukcji do wypełniania deklaracji https://www.gunb.gov.pl/sites/default/files/pliki/dokumenty/instrukcja_-_ceeb_07.07.2021_r.pdf?253

Pozostałe Komunikaty
2021-09-06

Funkcjonowanie Urzędu – rozlokowanie referatów i jednostek

Informacje dot. przeprowadzki kolejnych Referatów i jednostek do budynku nr 2 Urzędu Miejskiego w Mosinie, przy ul. Dworcowej
Czytaj więcej
2021-09-24

Informacja o szkoleniu żołnierzy TSW

124 batalion lekkiej piechoty rozpoczyna szkolenie.
Czytaj więcej
2021-09-24

Zgłaszanie nowych zadań do Rocznego Programu Współpracy

Zgłaszanie nowych zadań do Rocznego Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi w 2022 roku.
Czytaj więcej
2021-09-23

Uzupełnienie komunikatu - awaria systemu teleinformatycznego

Uzupełnienie komunikatu z 17 września 2021 r. - obecnie trwają prace związane z uruchamianiem kolejnych funkcjonalność systemu.
Czytaj więcej
2021-09-23

PUK ogłasza nabory na wolne stanowiska

Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych ogłasza trzy nabory na wolne stanowiska.
Czytaj więcej
2021-09-23

Zebranie Ogólne Mieszkańców Osiedla nr 7 „Nad Jeziorem”

W dniu 27.09.2021 r. o godz. 17:00, odbędzie się Zebranie Ogólne Mieszkańców Osiedla nr 7 „Nad Jeziorem” w Mosinie.
Czytaj więcej
Więcej komunikatów
kategorie
dla mieszkańca
najczęściej czytane