fb
Kontynuuj Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".

Relacje

Data opublikowania: 2018-05-10

Warsztaty językowe na Malcie

W dniach 23 – 30 kwietnia 2018 roku uczniowie Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Daszewicach doskonalili swoje umiejętności językowe podczas pobytu na Malcie. Uczestnicy wycieczki  mieli  20 godzin  warsztatów językowych prowadzonych przez native speakerów, nauczycieli szkoły  Linguatime in Sliema .

Uczniowie codziennie spędzali przedpołudnia w szkole lecz poza nauką był też czas na poznawanie uroków Malty. Historię, kulturę i zwyczaje mieszkańców poznawaliśmy podczas 6  wycieczek krajoznawczych oraz dzięki naszym  anglojęzycznym przewodnikom, którzy  ciekawie i z humorem opowiadali o swoim kraju. Podczas pobytu odwiedziliśmy stolicę Malty – Vallettę, znajdującą się na liście światowego dziedzictwa UNESCO oraz obejrzeliśmy film, w kinie 5D, przedstawiając y historię Malty.  Zwiedziliśmy dawną stolicę Malty – Mdinę zwaną „miastem ciszy”, gdzie po przekroczeniu bramy miejskiej ma się wrażenie przeniesienia w czasie. Odkrywaliśmy uroki  rybackiego miasteczka Marsaxlokk  na południu wyspy. Byliśmy również w najwyżej położonym miejscu Malty – Dingli Cliffs, na klifach o wysokości ponad 250 m z których roztacza się widok na bezkresne morze i maleńką wyspę Filfla – obecnie rezerwat przyrody. Spacerowaliśmy wąskimi  uliczkami zespołu trzech sąsiadujących ze sobą dawnych ufortyfikowanych miast na Malcie – Vittoriosa, Senglea i Cospicua. Niezapomniane wrażenie zostawiła wizyta na sąsiedniej wysepce Comino i kąpiel w Blue  Lagoon. Podczas naszej wycieczki uczniowie mieszkali u rodzin maltańskich, co było dodatkową okazją do bezpośredniego kontaktu z żywym językiem angielskim, który na Malcie jest językiem urzędowym.

Wszystko co dobre szybko się kończy. Nasz pobyt na Malcie zakończył się i wróciliśmy do Polski pełni wrażeń, bogatsi o zdobytą wiedzę i doświadczenia, chętni do odkrywania kolejnych miejsc.

Opiekę nad młodzieżą sprawowały nauczycielki j.angielskiego Justyna Strzelczyk i Renata Walkowiak oraz koordynator całego przedsięwzięcia Joanna Barełkowska. Mamy nadzieję, że dla naszych uczniów ten wyjazd będzie pięknym wspomnieniem i ważnym doświadczeniem kulturowym. Jego największą zaletą było połączenie nauki języka angielskiego z fantastyczną przygodą.

Renata Walkowiak

Pozostałe Relacje
2018-10-18

Ponad granicami

Młodzież niemiecka i polska w Würzburgu realizowała projekt poświęcony różnorodności.
2018-10-16

Pożegnania nadszedł czas

W Zespole Szkół w Krośnie odbyło się pożegnanie Dyrektor szkoły - Grażyny Bartkowiak, która przeszła na emeryturę.
2018-10-15

Osiedlowa inicjatywa

W Mosinie, w ramach BOGM powstanie "Psi park". W miniony weekend mieszkańcy porządkowali teren pod przyszły wybieg dla psów.
2018-10-10

ProjectRap #1

5 października 2018r. odbyła się pierwsza edycja wydarzenia ProjectRap, zrzeszającego lokalnych artystów.
2018-10-09

Czwartki lekkoatletyczne

26 września zakończyła się jesienna tura zawodów lekkoatletycznych w Puszczykowie.
2018-10-09

Narodowe Czytanie w Rogalinku

Szkoła Podstawowa razem z filią Biblioteki w Rogalinku zorganizowała Narodowe Czytanie.