fb
Kontynuuj Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".

Łabędzi Szlak Rowerowy

Rogalinek las → Głuszyna Leśna → Rogalin - Polesie → Daszewice → Rogalin - Polesie

Szlak rozpoczyna się na skraju lasu, na północ od Rogalinka, przy Rogalińskim Szlaku Rowerowym, zielonym szlaku pieszym i szlaku konnym (0,0 km). Stąd oba szlaki rowerowe prowadzą w lewo (pieszy i konny, odchodzą zaraz w prawo) drogą przy skraju lasu do ośrodka biwakowo - obozowego ZHP w Rogalinku (0,6 km), a dalej do rozwidlenia szlaków tuż przy Warcie (0,8 km). Tu szlak rogaliński odchodzi w prawo na skos przez las drogą z płyt betonowych, a szlak łabędzi wiedzie urozmaiconą drogą leśną wzdłuż wysokiego brzegu doliny Warty. Otwierają się stąd malownicze widoki na szeroką wstęgę rzeki i zabudowania Niwki i Puszczykówka na drugim brzegu Warty. Na 1,7km szlak odchodzi od rzeki w prawo w las, a po dalszych 300 m skręca w lewo w drogę przeciwpożarową, którą ponownie dochodzi do Warty, zielonego szlaku pieszego i szlaku konnego w miejscu, gdzie znajduje się polanka z miejscem odpoczynkowym (2,5 km). Stąd zalesioną skarpą nadwarciańską wszystkie szlaki prowadzą razem. Dalej szlak rowerowy i pieszy skręcają w lewo w dół, odchodząc tu od szlaku konnego (3,0 km) i wiodą nadal wzdłuż Warty. Przy porębie szlaki wykręcają w prawo (3,2 km), mijają starorzecza Warty, tzw. „Stawy Łabędziowe", na których zaobserwować można gnieżdżące się łabędzie (stąd nazwa szlaku rowerowego).

Obraz na stronie

Przy styku ze szlakiem konnym szlak pieszy odchodzi w lewo, a szlak rowerowy razem z konnym skręcają w prawo (3,8 km) i dochodzą do skrzyżowania z drogą z płyt betonowych i szlaku rogalińskiego (4,2 km). Stąd wszystkie szlaki prowadzą dalej prosto. Po 300 m skręcają w lewo i zaraz szlaki rowerowe odchodzą od szlaku konnego w lewo skos. Na skrzyżowaniu z drogą leśną skręcają w prawo (4,9 km), przecinają szlak konny i docierają do szosy Poznań - Rogalinek, obok przydrożnego parkingu leśnego (5,8 km). Stąd nadal prosto drogą przez las do zabudowań Głuszyny Leśnej (6,4 km) i dalej wzdłuż ogrodzenia dawnego PGR-u do drogi bitumicznej i jej skrętu w prawo na Rogalinek (7,1 km). Drogą tą, mijając po lewej zabudowania Kubalina z hodowlą psów (7,5 km) dochodzą do skrzyżowania z szeroką drogą gruntową, w którą skręcają w lewo (9,3 km). Mijają dalej po lewej zabudowania Rogalina Polesia i starej owczarni dochodząc do skrzyżowania dróg na skraju lasu, obok obiektu wojskowego (11,3 km). Tu szlaki rozwidlają się, rogaliński skręca w, prawo, a łabędzi w lewo i razem z przebiegającym tu czerwonym szlakiem pieszym i konnym prowadzi szeroką drogą leśną w kierunku Daszewic. Mija dalej „Krzyż Pustelnika" (12,6 km)

i po 40,0 m – odchodząc od szlaku pieszego – skręca w prawo (razem ze szlakiem konnym) do widocznej już osady leśnej, przy której znajduje się zagospodarowany parking (13,2km).

Tu szlaki skręcają w prawo w drogę leśną na Mieczewo. Przy końcu ogrodzenia upraw leśnych szlak konny odchodzi w prawo (14,5 km), a szlak rowerowy wiedzie dalej prosto, aż do szerokiej drogi, w którą skręca w prawo (15,5 km). Przecina następnie szlak konny (16,1 km) i dochodzi ponownie do skrzyżowania dróg przy obiekcie wojskowym, obok zabudowań starej owczarni w Rogalinie - Polesiu (16,9 km).