fb
Kontynuuj Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".

Rowerowy Szlak Warty

Odcinek 1:  Rogalinek → Rogalin → Świątniki → Radzewice - 9,1 km

Szlak rozpoczyna się przy szosie Mosina - Kórnik (ul. Mostowa), na skrzyżowaniu z ul. Wodną, na zachodnim skraju Rogalinka,w pobliżu mostu na Warcie (0,0 km).

Obraz na stronie

Stąd razem ze szlakami pieszymi (czerwonym i zielonym) oraz rowerowym (pomarańczowym) prowadzi ul. Wodną. Przy drewnianym kościele (0,7 km) skręca w lewo w ul. Kościelną, a po 200 m w prawo (razem ze szlakiem czerwonym i pomarańczowym), odchodząc od szlaku zielonego. Za wałem przeciwpowodziowym szlaki skręcają w lewo w drogę przez łąki, na której widoczne są stare Dęby Rogalińskie.

Dalej wchodzą pod górkę w las (2,4 km), skręcają następnie w prawo skos (2,7 km) schodząc piaszczystym wąwozem w dół na skraj łąk. Przy powalonym potężnym dębie oba szlaki rowerowe odchodzą od szlaku pieszego na łąki (3,1 km) i zataczając na nich łuk w lewo doprowadzają do skrzyżowania ze szlakiem czerwonym tuż przy furtce wejściowej na teren parku otaczającego pałac rogaliński (3,5 km).

Tu oba szlaki rowerowe drogą pod górkę wzdłuż ogrodzenia parku dochodzą do szosy Mosina - Kórnik (3,8 km), (uwaga: ze względu na wąskie pobocze drogi oraz duży ruch samochodowy jest to bardzo niebezpieczny odcinek) skręcają na nią w prawo i doprowadzają do skrzyżowania dróg obok restauracji „Pod Dębami" w Rogalinie i styku z Rogalińskim Szlakiem Rowerowym (4,8 km). Tu w prawo w dół ul. Arciszewskiego (odchodząc od szlaku pomarańczowego, który prowadzi dalej szosą) szlak Warty i Rogaliński dochodzą do parkingu obok głównego wjazdu na teren zespołu zabytkowego pałacu w Rogalinie (4,9 km). Tu kończy się Rogaliński Szlak Rowerowy, a szlak Warty skręca w lewo dochodząc do dawnej kaplicy - mauzoleum rodziny Raczyńskich, obecnie kościoła parafialnego (5,2 km).

Obraz na stronie

Dalej wąską ścieżką obok szosy szlak dochodzi do budynku plebanii, przy której schodzi w prawo skos w dół (5,3 km), a następnie prowadzi drogą skrajem łąk i lasu. Przy zabudowaniach Świątnik wychodzi lekko pod górkę na szosę, dołączając ponownie do szlaku rowerowego pomarańczowego (6,2 km). Stąd oba szlaki rowerowe prowadzą szosą przez wieś, a dalej do Radzewic (PKS – 8,6 km). 400 m dalej szlak skręca w prawo (odchodząc od szlaku pomarańczowego) do Warty w miejscu, gdzie planowana jest przeprawa promowa przez rzekę (9,1 km), która
w przyszłości utworzy z tego szlaku pętlę.

Odcinek 2:    szosa Mosina → Kórnik → Sowiniec → Baranowo →    Krajkowo → rzeka Warta - 11,8 km

Szlak rozpoczyna się przy szosie Mosina - Kórnik, naprzeciwko skrzyżowania z drogą do Niwki, ul. Nadwarciańska
w Puszczykowie (0,0 km). Stąd drogą leśną na południe razem z trzema innymi szlakami rowerowymi (zielonym, czerwonymi pomarańczowym), a dalej drogą przez łąki dochodzi do mostu na Kanale Mosińskim (0,3 km), za którym – na rozwidleniu – skręca w prawo skos do lasu.  Z prawej strony drogi rozciąga się ogrodzony teren Aquanetu. Po wyjściu z lasu na łąki droga lekko wykręca w prawo skos do lasu, 300 m dalej z prawej strony dołącza droga. Szlak wykręca tu w lewo skos prowadząc wzdłuż ogrodzenia Aquanetu, a dalej wzdłuż zabudowań i muru ogradzającego rezydencję w Sowińcu do szosy z Mosiny, którą prowadzi szlak rowerowy niebieski.

Obraz na stronie

Stąd oba szlaki rowerowe prowadzą szosą w lewo do Krajkowa, mijając skrzyżowanie z drogą do Baranówka (5,3 km), (tu można na chwilę zboczyć ze szlaku, skręcić w lewo w polną drogę by podziwiać starorzecza rzeki Warty oraz licznie rosnące tu stare dęby), dalej zabudowania Baranowa i skrzyżowanie z drogą do Żabna (7,0 km). Na początku zabudowań Krajkowa (7,5 km) po lewej stronie szosy znajduje się ujęcie wody dla Poznania. Za Krajkowem szlaki dochodzą do ronda i rozstaju dróg (8,9 km).

Tu szlak rowerowy niebieski odchodzi w prawo skos w kierunku Karczmy „Podkowa Leśna", a szlak Warty wiedzie dalej prosto, teraz już drogą polną. Za wałem ochronnym ujęcia wody dla Poznania szlak wchodzi w las (9,3 km) i doprowadza do poprzecznej drogi leśnej, w którą skręca w  lewo (10,1 km). Na rozwidleniu (10,9 km) szlak wiedzie prosto, mija po lewej starorzecza Warty i dochodzi do rzeki Warty (11,8 km). Po drugiej stronie rzeki widoczne są zabudowania Radzewic.